Pierwszą maszyną Develon na placu w Złotkowie jest inteligentna koparka gąsienicowa DX225LC-7X o masie roboczej 23,3T. Maszyna charakteryzuje się w pełni elektrycznym układem hydraulicznym (FEH). Technologia przypomina system D-ECOPOWER VBO (virtual bleed off), wykorzystywany w klasycznym modelu DX225LC-7 oraz wszystkich koparkach gąsienicowych od modelu DX350LC-7 w górę. Układ hydrauliczny FEH jest systemem VBO bez przewodów ciśnienia sterującego. Joysticki i pedały są w pełni elektrycznie, jednak sposób działania przypomina sterowanie hydrauliczne. Sygnał elektryczny wysyłany do centralnego sterownika szybko i precyzyjnie przekazuje informacje. Układ dostarcza dokładną ilość potrzebnego oleju, dzięki czemu eliminuje ciśnienie zwrotne i straty energii . W porównaniu z D-ECOPOWER VBO system FEH oferuje jeszcze większą oszczędność paliwa, bo aż o 8%. Jest to dodatek do 7-procentowego zmniejszenia zużycia paliwa, które już osiągnięto w standardowym modelu DX225LC-7 (porównując z modelem poprzedniej generacji DX225LC-5).
Poza systemem FEH, maszyna oferuje inne standardowe funkcje, do których należą: system prowadzenia maszyny 2D, półautomatyczny system sterowania 2D, funkcję wirtualnej ściany, system ważenia oraz odbiornik laserowy. Zintegrowany system sterowania wykorzystuje czujniki zamontowane na wysięgniku, ramieniu i na korpusie, w celu rozpoznania położenia urządzenia roboczego i dostosowuje jego obsługę do wykonywanej pracy. Dzięki odbiornikowi laserowemu system otrzymuje punkt odniesienia, przy każdorazowej zmianie pozycji maszyny. „Smart” koparka Develon DX225LC-7X oferuje szereg udogodnień, które wpływają na zwiększenie efektywności pracy. System ważenia oraz wspomaganie udźwigu podaje aktualną wagę łyżki podczas załadunku materiału i ostrzega operatora, gdy łączna masa przekroczy wartość docelową. Funkcje takie jak wspomaganie niwelacji, pracy łyżki, wspomaganie i limit obrotu czy wirtualna ściana można w łatwy sposób aktywować przy pomocy odpowiedniego przycisku na panelu sterowania. Model DX225LC-7X wyposażony jest w najnowszej generacji silnik zgodny z normą Stage V.